Ekonomi

Yüzyılın felaketi otomotiv sektörünü de etkiledi

İSTANBUL (İGFA) –Şubat ayı boyunca yas nedeniyle tüketicilerin araç muayene oranında belirgin bir düşüş yaşanırken, deprem bölgelerindeki tüketicilerin ihtiyaçları nedeniyle araçlarını satmak istedikleri görüldü.

Şubat ayında depremden etkilenen illerde kişisel kullanıcı ilanlarının sayısında ortalama yüzde 30 artış yaşandı.

Türkiye’nin lider ikinci el araç ilan platformu otomobilim.com, şubat ayı ikinci el ilan bilgilerini paylaştı. Şubat ayında ilanlarda 300 bin TL’ye varan araçlar yer alırken en çok reklamı yapılan araçlar 2012, 2011 ve 2016 modelleri oldu.

5 kategori, 10 marka, 10 araba modeli ve yılı, 10 arazi/SUV/Pick-up modeli, yakıt türü, vites türü, motor hacmi, km. Maliyetler de dahil olmak üzere temel veriler dahil edildi. İkinci el araç ilanlarının yüzde 70’ini otomobil alırken, bunu hafif ticari araçlar, arazi araçları, ticari araçlar ve motosikletler izledi. Traktör ve tarım makineleri gibi reklamlar yüzde 1’i oluşturdu.

REKLAMLARDA EN ÇOK GÖRÜNEN MARKA VE MODELLER

Reklamlarda en çok görülen markalar sırasıyla Renault, Fiat, Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Honda ve Citroen oldu.

En fazla reklam alan araçlar yüzde 6,6 ile 2012 modelleri olurken, 2012 model araçları yüzde 6,1 ile 2011 ve 2016 modelleri izledi. Aralık ayı itibarıyla ilanların yüzde 14,4’ünü 2000 yılı ve öncesi araçlar oluşturdu.

REKLAMLARIN FİYAT ARALIĞINA GÖRE DAĞILIMI

En yüksek payı yüzde 20,4 ile 200 bin TL altı araçlar aldı.

İlanların %20,2’sini 200.001 TL – 300.000 TL aralığındaki araçlar, 300.001 TL – 400.000 TL aralığındaki araçlarda %16,6, 400.001 TL – 500.000 TL aralığındaki araçlarda ise %13,6 oranında oluşturdu. İlanların yüzde 10,2’sini 800 bin TL ve üzeri araçlar oluşturdu.

Bu arada otomatik vitesli araçların anons oranları da şans türüne göre arttı. Reklamların yüzde 68’ini düz vitesli araçlar oluştururken, yüzde 13’ünü yarı otomatik vitesli araçlar oluşturdu.

KİLOMETRE MENZİLİNE GÖRE ARAÇ REKLAM ORANLARI

İstatistiki verilere göre Şubat ayında ikinci el piyasasında ilanlar en fazla 200.001 km- 300.000 km. ortadaki araçlar için verilen bu km. Menzildeki araçların duyuru oranı yüzde 28 oldu. 100.001 km. – 150.000 km. 150.00 – 200.000 km aralığındaki araçların duyuru oranları yüzde 16 oldu. Menzildeki araçların duyuru oranı yüzde 18 oldu. 300.000 km. Yukarıdaki araçların ilan edilme oranı ise yüzde 11 oldu.

haberbaglar.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu